Bloggen startade i mars 2009 med försök att få astrologin att svara på kvantitativa studier. Det närmandet byggde på felaktiga antaganden om vad ämnet handlar om och gradvis har kopplingarna till klassisk väst- och östfilosofi smugit sig in. Samlingssida från tidiga bloggens horisont:
T E M A S T U D I E R - svarar astrologin på kvantitativa tester?

Herakleitos (c 500 fvt): "De som talar med förstånd förlitar sig på det universella, som en stad måste lita till sin lag, och med än mer tillit. Ty alla mänskliga lagar närs av en gudomlig lag, och den har så mycket kraft som den önskar och är tillräcklig för alla och fler därutöver."

Chu Hsi (Zhu Xi), idealistisk filosof, 1100-talet: "Ödet, det är vad som återstår sedan människan gjort sitt yttersta."

Konfucius, kinesisk samhällsfilosof, 500-talet fvt: "Den ädla människan sysselsätter sig med tankar om dygd, den ringa människan sysselsätter sig med tankar om sin egen vinning."
Västerlandets store logiker & mystiker Platon ventilerade ofta orfisk-indiska tankegångar om reinkarnationen och själens rörelse mellan världarna... "Sokrates: Vem än som anländer oinvigd och ofullbordad i Helvetet kommer att ligga i leran. Men de renade och fullbordade kommer att vistas med gudarna." (Faidon, 69c)

JORDELEMENTETS VÄG (karma yoga):
"Eftersom vår identitet med den gudomliga kraften ytterst är obestridlig, (låt oss ha) en fast tro att vi genom att framhärda i vårt utmönstrande oss efter gudens form, tal och stämning, våra handlingar i tiden blir signifikanta och gudens essens slutligen förverkligas av oss."
(Günther - Buddhist Philosophy in Theory and Practice)

Fr.om. nyår 2023 separerades "Sveriges transiter" som ny tagg från den äldre "transiter" som vid 400+ blivit ett oöverskådligt myller.


måndag 21 september 2015

Härliga Nato-Sverige: "Vår beredskap är god"




Sverige och i synnerhet Stockholm - "the Capital of Scandinavia" - har åter gjort sig och sina varumärken till åtlöje inför världen. Var det en beväpnad civilklädd polis som fick hela U2-evenemanget att kollapsa???


Ett horoskop för nioslaget, när Globen börjar utrymmas, är tydligt. Den onda stjärnan Algol har visserligen lämnat ascendenten (jag ger mig tusan på att dess konjunktion markerade det inofficiella larmet). Men eftersom Döden i väster är stark (Saturnus viktigaste läge) och direkt opponerar och opponeras av Algol, är den senare alltjämt involverad. Man kan tänka sig Satans vrånga huvud som en Trickster-figur här (minns Charlie Sheens horokop). Saturnus kan också läsas som Organisationen bakom konserten som korrumperas av Satan, som bara har roligt när han kan förgöra.

Löst prat om en misstänkt attack mot Jesus själv - Bono - ser man förstås i den lustiga kombinationen av attack och våldsplaneten Mars med kungavärdighetens Regulus - och missa inte att Jupiter i samma tecken också kan betyda nobless och celebriteter (A-listan)!

Och fastän inte aspekterna tycks vilja visa sig via kvantititva tester är de förunderligt beskrivande när det kommer till enskilda horoskop. Här har vi den ytterligt starka Saturnus som kontrollerar varje paranoid misstanke om skjutvapen inne på Globen och tar det säkra för det osäkra och vållar en enorm massa människor extra kostnader för övernattning när konserten skjuts upp ett dygn. Märkliga ting således i de effektiva hörnhusen. Oxen i öster gör Venus till en ond influen och här ligger Venus dessutom i sitt naturliga hus för pengar. Satan djävlades med folks pengar den här kvällen. Kan de ha som inte utvecklat sin musiksmak bortom kommersiell mainstream!


Men tänk om det var en polis som utlöste den veka och ofärdiga organisationen! Och oss vill USA ha med i Nato! Det här landet duger inte till någonting längre.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Är det inte så att människor som känner sig tomma som sinade brunnar är redo att fyllas med något nytt? Vad jag åsyftar är ett stycke i en av Hahns böcker (S får hjälpa mig!) där det skrivs att Sverige kommer att bli början till femdimensionellt tänkande ( fjärde densiteten). Vattumannen. Svårt att tro just nu med all skit som måste upp till ytan för att cleara karma. Helt off topic. Sorry. Ville bara försöka balansera lite. :)

Mvh/Specsavers

Seaward sa...

Det kommer aldrig att bli något mystiskt uppvaknande till en femte dimension. Ljuva sagor. Världen går vidare som nu men Paul Masons "Postcapitalism" som jag läst en tredjedel av påminner om att informationssamhället ÄR 5D-aspekten omsatt i vår värld. Som Jesus sade: himmelriket är redan här men ni ser det inte.

Mason noterar att produktionens datorisering och modelleringen av flygplan (med mera) nu görs och lösningarna körs i superdatorer helt förändrat förhållandet av var VÄRDET i produktionskedjan ligger. Metallen som går åt är bara en bråkdel av informationssystemen där flygplan nonstop lämnar feedback till datorer på jorden om hur de fungerar. (Jfr talet om att våra personliga datorer spionerar på oss).

Vad är detta om inte VATTUMANNENs symbolik som jag har presenterat den på bloggen? Saturnus är herre över Tid och Rum och därmed själv ställd ovanför - dvs i den femte dimensionen. (Det är därför man måste dö under Saturnus som Liemannen för att födas på nytt med klarsyn.)

Dataprogrammerare är som gudar som från Platons tidlösa idévärld designar nya produkter i den blå och abstrakta världen av Luft. Sen sjösätts de noga testade produkterna i den lägre verkligheten.

Så ond är "Hydran" den näriga världen med dess defekta ekonomiska system - den har kapat Platons rena himmel och använder för sina egna kapitalistiska syften. Paul Mason ämnar i bokens andra del (som jag just börjat på) förklara varför informationssamhället inte fungerar ihop med den kapitalistiska modellen.

Sverige kommer ALDRIG att gå i bräschen för något andligt medvetande, där tror jag inte på Hahns meddelanden. Svenskar tycks även inom new age blåsa upp Sverige, precis som en gång Rudbeck placerade Atlantis här! Är detta nationalismens förvrängning som stör "kanalerna" uppåt?

Däremot kan Sverige någon gång kanske börja skapa en ny verklighet inom ramen för kapitalismen just genom informationsteknologin. Vänta nu --- har inte detta redan hänt genom det antikapitalistiska Pirate Bay???

Havsörnen sa...

http://www.starshipearththebigpicture.com/2015/08/19/global-mass-ascension-sept-28th-2015-as-wave-x-bombards-the-earth-the-ascension-process-in-progress-video/

;-)

Susanne sa...

Jag betvivlar starkt att någon utsaga som den Specsavers citerar finns i någon av Hahns böcker: Jag känner inte igen terminologin om femte dimensionen, och jag känner inte heller igen att Sverige skulle framhållas på något sätt. Jag har själv tre av böckerna i min ägo, och jag kan nästan garantera att det inte står något sådant någonstans i dem. Den första boken, Klara svar från Andevärlden, har jag inte men har läst den två gånger. Jag tycker det är den "sämsta" på så sätt att det märks att den mediala förmågan hos Marie-Louise har utvecklats med tiden och därmed med böckerna. Men jag tror inte att det står något sådant som Specsavers syftar på i den boken heller.

Anonym sa...

@ S Jag kan ha blandat ihop min tanke med det Robert har skrivit på sin blogg! Men jag ger mig dän på att det står någonstans om att när Maria har tillfrisknat från sin autism kommer det att "hända saker" i Sverige. Terminologin är helt min egen S, men den beskriver det sagda i boken! Kommer dock inte ihåg. Vi är inne i en transition nu och är på väg upp i fjärde densiteten...

Anonym sa...

@ Havsörnen. Apropå din länk; jag personligen har betongkepsen på (i åsyftande till meditation. Har Ketu i 12:e!) och jag vet inte när glömskans slöja lyfts. Jag har noterat att övergången till fjärde densiteten sker såsom klockan slår 12. Tjoff! Jag dividerade för ett tag sedan med bloggaren om detta med övergången till Vattumannens tidsålder och jag håller för sant att det sker om 145 år. Så det kanske är ett tag kvar tills slöjan lyfts, generellt? (Om man nu inte är av den meditativa karaktären och har penetrerat slöjan för egen maskin).

Men jag skriver inget i sten. :)

Mvh/Specsavers

Susanne sa...

Jag följer bloggen, och Robert har absolut inte skrivit något ens i närheten av detta ämne. Det står i böckerna en del om Maria och hennes framtid, men "hända saker"... det står i Själars samband (s. 48) att hon är "en av ljusbärarna i Upplysningens tidevarv", men något mer specifikt kan jag inte hitta, och framför allt inget om att det skulle vara något speciellt med Sverige som land. Huruvida terminologin med dimensioner och densitet, som alltså inte är Hahns, skulle beskriva samma sak kan jag inte bedöma eftersom jag inte är bekant med den.

Anonym sa...

Precis! Tack för hjälpen. Jag använde mer fysikaliska termer. Det är samma sak uttryckt på två olika sätt bara. :)

Rekommenderad läsning: www.lawofone.info

Mvh/Specsavers